Thursday, April 21, 2011

kesal

aku kesal dgn dunia politik Malaysia kini.
serius.
sbb politik, satu malaysia bahangnya.
satu malaysia menerima kesannya.ah kesalnyaa.

tidakkah mereka sedar bahawa politik adalah keperluan bagi melayakkan kita digelar umat bertamadun.
tapi bertamadunkah kita dalam politik?

fitnah dan penipuan telah menjadi alat utk memastikan survival dalam karier politik.
terkini,video lucah menjadi permainan, untuk memastikan `kau jatuh, aku kekal`.
andai aku dibenarkan berkata kesat utk sekali.akan ku katakan DATUK T ko BABI!!!! dan DSAI-kau bangsat!!!!

tapi di sini, siapakah yg salah dan siapakah yang benar? Datuk T kah atau Anwar?
masing2 dgn hujah masing-masing.

yang yg lebih penting di sini, bukan aku kisah pertelingkahan dalam dunia politik ini
aku lebih kisahkan nasib anak-anak kecil.
anak kau dan anak-anak buah aku.

ini kerana, mereka dihidangkan pelbagai provokasi dalam media massa.
dulu masa kecilku,pabila melihat televisyen dan surat khabar,aku dihidangkan dengan rancangan Malaysia yg hebat. seperti Wawasan 2020 dan Bahasa Jiwa Bangsa. dan aku pun cuba selidik apa itu Wawasan 2020 dan Bahasa Jiwa Bangsa ini.

dan kini, anak-anak ini kini dihidangkan dengan ungkapan VIDEO LUCAH, LIWAT dan sebagainya. dan adakah mereka akan mempunyai semangat ingin tahu seperti aku dahulu?
kalau ya, respon aku `alamak!` dan kalau tidak- alhamdllah...

caritenang- tak ku tahu apa yg mahu diperkatakan lagi

No comments: