Wednesday, November 12, 2008

berjaya...kejayaan...dan harapan...


huuhuh apa lak la kali ni huhuuh
ble nak stat taip aku da blur huhuuh
td byk lak idea huhuhu
aku dapat idea nih time aku dok usha blog2 kwn2 n junior aku...
nmpk dorg mmg btl2 bdk TEKA (fak. Teknologi Kreatif dan Artistik) UiTM...
direct film, jd krew shooting 4 drama filem n kerjaya penulisan mahupun teater...
dll lagi huuhu
hebat bdk2 nih aku bermonolog...
sgt hebat dgn minat dan apa yg dorg wat dlm idup dorg....
tp cmne lak dgn aku?...
tba2 cam aku rasa gelisah akan diriku (awat ayat nak puitis nih)
macam mana dan bagaimana akan idup ku kelak huhuhu (jap je nak bermadah pujangga hakhak)
td time aku ***** (tpaksa dirahsia buat apa) aku dapat ilham yg mgatakan
'nak berjaya n kejayaan itu ada banyak simpang, ia sama bagaimana nak masuk syurga, simpangnya banyak, luas dan pelbagai namun kita sebagai manusia haruslah tidak lari dari jalan yang nak ke syurga itu....jalannya mungkin satu namun simpang banyak, tapi janganlah sampai menuju ke jalan yang ke neraka'....hahahah
amcam, peningkan dgn masa depan sndri...
aku pun kdg2 cam maleh nak pk masa depan...
sbb yg aku belajar dl dlm pelajaran agama mengatakan Allah da tentukan qada dan qadar hamba2nya....huhuhuhu
cmne eh?

namun begitu perlu diingati bahawa sebagai manusia, kita boleh menentukan idup dan perjalanan diri sendiri...biar Allah membuat kerja-Nya dan kita dengan kerja kita, namun begitu sekali lagi diingatkan bahawa Allah lebih bijak dan mulia berbanding manusia (hamba-Nya)...
ada bijaksana mengatakan manusia merancang, Allah jua merancang namun Allah yang berhak menentukan segala2nya... (ni aku yg ckp sbb aku terpikir yg cm2, gaya je macam petik mana2 ayat orang huhuhuh)

sebenarnya aku nak kongsikan pemikiran aku yg memikir n mengatakan bahawa kejayaan itu mengikut 'jalan' anda sendiri n 'simpang' mana yg anda pilih...

senior2 n kwn2 aku yg berjaya dlm pembikinan dan dunia TEKA skang, aku ucapkan tahniah..
mgkn jalan n simpang korg tuh akan aku jejak, tp mgkn lambat jer..
mana nak tau...

n mgkn gak aku berjaya dalam kerjaya aku sndr yg mgkn tiada kaitan dgn TEKA...
mana nak tau...

mgkn gak aku akn berjaya dalam dunia2 kerjaya, TEKA n bukan TEKA.dan akan mati dlm keadaan orang dan muslim yg berjaya...
mana nak tau...

n mgkn gak aku xsempat nak berjaya sbb mati awal..
mana nak tau...

skang ni yg penting 'buatlah yg terbaik dalam apa juga minat dan kerjaya anda, insyaAllah kejayaan akan menjadi milik kita...

No comments: