Wednesday, October 15, 2008

aku TULIS, korg BACA. korg INTERPRETASIlah sendiri...

(alan, aku n aaron-perkhemahan muhibah KL)

tadi kwn aku YM aku (tak rasa perlu sertakan nama, die pun mgkn xske aku letak nma kot). die komen tulisan aku dlm blog ni...die srh aku jd matured skt hakhak aku trime jela komen daripada die, sebab die ckp ape yg die rasa. dlm kajian falsafah baru2 nih, aku dapati yg seni itu luas dan hasil seni dan proses menghasilkan bahan seni itu bergantung pada org yg melihat akan sesuatu. so konsep ini aku adaptasikan dalam hidup aku skang... manusia yg wujud dlm kehidupan ini turut mengalami perkara yg sama dgn seni itu. aku tetap aku, aku mungkin tidak dapat mengikuti cara korg walaupun aku sudah pun berusia 22 tahun (ikot tahun la, klu ikot bulan blm lg)... walaupun apa pun yg kita buat sebenarnya bukan semua akan melihat ia sesuatu yg baik dan positif,kan? ia kan menimbulkan interpretasi yg berbeza2 oleh setiap org yg mgenali dan melihat akn kelakuan seseorang... ia bergantung pada cara dan hidup seseorang itu...sebenarnya bukan aku xnak jd mature, tp aku xblh, mgkn aku mmg dilahirkan bukan sebagai seorang yg matured...yg mungkin dianggap sewel, ntah pape dan sebagainya...namun aku ingin mengutarakn di sini yg aku cuba menjadi yg terbaik, tp mgkn dgn cara aku sendiri dan mgkn korg rasa itu cara yg salah dan tak betul...so aku dgn cara aku, dan hak korglah utk melihat dan menginterpretasikannya sendiri...tp 1 je harapan aku agar ada slah dan silap yg aku lakukan tolonglah tegor,im open bout it...aku xkan marah korg...dan pada kwn yg tegor aku td aku ucpkan terima ksih byk2, xramai mampu buat macam ko buat ni..aku amat2 hargainya tau...klu ada apa lg ckp je...

2 comments:

Unknown said...

btl kata2 kamu itu..

be urself....jdkan kamu seperti diri kamu...

pedulikan apa orang nk kata...

sebenarnya dlm diri kita wujud diri kita yang matang...

orang xperlu tahu tahap kematangan kita...

yang perlu mereka tahu adalah siapa diri kita yg sebenar...


jd apa yg kamu rasakan adalah apa yang aku rasakan juga...


welcome Nuar!!!!

anuar sugarcanetebu said...

TENq fariz