Wednesday, October 22, 2008

WAYANG: sebuah interpretasi awal dan realiti penontonan...

Hatta Azad Khan- Pengarah filem WAYANG

minggu lepas, aku pergi tengok filem Wayang arahan Hatta Azad Khan..
dekan Fakulti Teknologi Kreatif & Artistik...
aku pergi tgk filem ni bkn sbb dekan aku yang buat tp sbb nak tgk bagaimana sebuah filem seni difilemkan...

interpretasi awal aku mmg akan mengatakan yang filem ini akan xseronok, aku akan mengantok dan tak kan laku pun bila da kuar nanti...tp korang tau yng interpretasi aku memang meleset sekali..filem ini bagi aku wajar dapat anugerah filem terbaik...sebelum ini bg aku filem
Anak Halal arahan Osman Ali adalah terbaik, tp kini ia milik Wayang arahan Hatta....Anak Halal aku katakan ia terbaik dulu sbb mise-en-scene dan pelakon yg mantap...tp filem Wayang ni lengkap tau, dgn mise-en-scene, lakonan, sinematografi dll yg amat dan teramat mantap dan menarik...amat terkesima dgn filem ni...

inimungkin interpretasi bg aku yg blaja filem hampir 2 tahun, tp xtau la korg cmne...

bg yg blm sila la tonton Wayang di pawagam berhampiran 13hb Nov ni hakhak

No comments: